مشاوره کنکور- اخبار کنکور

مشاوره کنکور
  • ۰
  • ۰

چطور استرسمون رو کاهش بدیم؟

 


-حرف های مثبت

سعی کنید بجای تلقین کردن به خودتون که "من نمیتونم" "خیلی میترسم" "حتمن امتحان سخته" "درسا رو یادم رفت" بگید "من از پسش بر میام" "حتی اگر سخت بود من تلاشمو کردم" "من تلاش کردم پس حتمن به نتیجه میرسم"
خیلی کارسازه:)

-ورزش

سعی کنید روزی نیم ساعت ورزش کنید، ورزش باعث آرامشتون میشه و ذهننتون رو آروم میکنه تا به استرس فکر نکینید
حتمن ورزش کنید⁦( ◜‿◝ )♡⁩

-مشکلات رو آسون بگیریم

به خودتون سخت نگیرید بجای فکر کردن به مشکلات و عصبی کردن خودتون مشکلات رو به آسونی حل کنید
اگر امتحانی رو خراب کردید جبران کنید
به همین سادگی!
این باعث میشه شما استرس نگیرید

-برنامه ها اضافی رو حذف کنید

برنامه های سنگین و الکی رو حذف کنید! بچه ها من توی مدرسه خیلی مسئولیت ها داشتم و یکی از استرس هلم این بود که به همشون نرسم!
یا مثلن چندین سریال باهم میدیدم کلاس زبان انگلیسی و کره ای میرفتم کلاس ریاضی میرفتم مدرسه هم بود تکالیف و تست و اینا رو هم باید انجام میدادم!
و این به شدت برام استرس زا بود
سعی کنید گذینه هایی که اهمیت کمتری دارن و وقت زیادی رو میخوان حذف کنید تا به آرامش برسید:)

-برنامه متعادل داشته باشید

هر دو هفته یبار یک روز رو کاملن استراحت کنید!
یا هر هقته یک بار نصف روز رو استراحت کنید
و انرژیتون تجدید میشه هم استرستون کاهش پیدا میکنه
و یک چیز دیگه
برای مثال شما روز اولی هست که استارت زدین و همون روز اول میخاین ۵ ساعت زیست ۱ بخونید ۴ ساعت شیمی ۱ ۴٫ ساعت شیمی ۲ و سه تا عمومی!
یادت باشه این جنگ نیست
تو باید برنامه متعادل داشته باشی
برای مثال از سه ساعت شروع کنی و در عرض یک ماه به ۱۰ یا کم تر برسونیش!
مثلن که چی؟
ت ی روز ۱۰ ساعت میخونی ۶ روز استراحت میکنی؟
مطمعن باش با روزی فقد دو ساعت در عرض یک هفته بیشتر موفقی !!!

  • ۹۹/۱۰/۰۶
  • zahra ebrahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی