مشاوره کنکور- اخبار کنکور

مشاوره کنکور
  • ۰
  • ۰

متعهد باشین

متعهد باشین

 

 تا حالا چند بار پیش اومده یه کاری رو شروع کنی اما چون انگیزه ات رو از دست دادی رهاش کردی؟
من به واسطه شغلم زیاد این موارد رو میبینم، یا حتی خودم گاهی دچارش میشم، مثلا دوتا زبان آموز رو میبینم که باهم شروع میکنن یکی از اونها بعد از دو ترم یا یک سال برای آیلتس آماده میشه اما اون یکی بعد از یکماه زبان خوندن جا میزنه، حتی گاهی اونی که شروع بهتری داشته کنار میکشه.
.
توصیه من اگر بخوام یه راهکار برای جلوگیری از جا زدن بگم چیه؟
ما در واقع یه کاری رو وقتی رها میکنیم که فراموش میکنیم چرا شروع کردیم یا هدف رو غیر قابل دسترس یا دور از توان مون میبینیم.



*توصیه من اگر بخوام یه راهکار برای جلوگیری از جا زدن بگم چیه؟
ما در واقع یه کاری رو وقتی رها میکنیم که فراموش میکنیم چرا شروع کردیم یا هدف رو غیر قابل دسترس یا دور از توان مون میبینیم.
.
راهکار مشکل اول یعنی فراموش کاری:
-تعهد نامه بنویس و دلیلتو از انجام کار بگو، مثلاً:
من نیل رئیسی متعهد میشم که از امروز خوندن برای جی ار ای(GRE) رو شروع کنم و تا آبان تموم کنم، چون میخوام اپلای کنم و جای بهتری درس بخونم، اگر جی ار ای نداشته باشم باید به یه دانشگاه سطح پایین تر رضایت بدم، اما من برای هدف هام و آینده ام باید از دانشگاه مد نظرم پذیرش بگیرم ...
- اینجوری هر بار که ذهنت شروع کنه به منصرف کردن تو از انجام کار میتونی برگردی به تعهد نامه و بخونیش و تجدید پیمان کنی.
.
راهکار مشکل دوم، دور از دسترس دیدن هدف،
اینو باید بدونی که مهم نیست چقدر هدف دور، مهم اینه که من باید برسم.
اگر کسی این کارو در دو ماه انجام میده من حتی شده تو شش ماهم انجام بدم مهم نیست مهم انجام شدن کار هست.
- برای اینکه فراموش نکنه از کجا اومدی و به کجا میری هر روز ژورنال میزان پیشرفت و تلاشت برای اون هدف رو بنویس.

  • ۰۰/۰۶/۱۶
  • zahra ebrahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی