مشاوره کنکور- اخبار کنکور

مشاوره کنکور
  • ۰
  • ۰

 نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

 

کنکور کارشناسی ارشد یکی از آزمون های پرطرفدار ورودی دانشگاه ها محسوب شده و هر ساله داوطلبین زیادی با شرکت در این آزمون علاقه به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند.

از مهم ترین مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان می توان به: افزایش حقوق و مهارت، امکان گرفتن امریه و تعویق سربازی و سهولت پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور اشاره کرد.

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد هر ساله طی دو مرحله با انتشار اطلاعیه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود.

چنانچه نسبت به اطلاع از شرایط اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ علاقه مند هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

 

فرآیند اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد
همانطور که اشاره شد اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد طی دو مرحله انجام می شود. مرحله اول به اعلام نتایج ابتدایی آزمون معروف بوده و داوطلبان از تراز کلی و نمرات خود در کنکور ارشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش آگاه می شوند.

مرحله دوم، مرحله اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد بوده و داوطلبین از وضعیت نهایی پذیرش یا عدم پذیرش در رشته محل های انتخابی آگاه می شوند.

 

زمان انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد۱۴۰۰


داوطلبین مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در سال۱۴۰۰ اعم از دانشجویان روزانه، شبانه، پیام نور ،غیرانتفاعی و پردیس خودگردان از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ با بررسی وضعیت کارنامه اولیه، می توانند اقدام به الویت بندی رشته محل های مدنظر خود در سامانه رسمی سازمان سنجش کنند.

 

کارنامه اولیه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد


اعلام نتایج اولیه داوطلبان کنکور ارشد، در قالب کارنامه نتایج اولیه منتشر شده و وضعیت مجاز بودن یا نبودن متقاضیان را مشخص می نماید. این کارنامه حاوی اطلاعاتی شامل: شماره داوطلب، وضعیت انتخاب رشته، معدل موثر، کد و نام رشته امتحانی اول، نمرات اکتسابی، وضعیت داوطلب در هر کد ضریب و رتبه کل داوطلبان می شود.

 

منبع: آویژه

  • ۰۰/۰۶/۲۰
  • zahra ebrahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی